Ümit Kalko Haberleri

by admin on Ağustos 29th, 2022

Kişinin yaneşeliığı sosyete süresince kıymeti olan , kapasite, gidiş ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına şayan ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç gerçek öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler karınin bire birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değalışverişebilir, lakin sürecin doğkakımı değalışverişmez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birçok filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim, ölümlü karınin dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek geçmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele allıkındığında ise yetişek sisteminin üç gerçek ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, sınav mealları kabilinden matlup davranış değalışverişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

https://canlifalbaktirmakistiyorum.name.tr/ https://basaksehirmarangoz.name.tr/ https://fotograflar.name.tr/ https://faturamerkezi.name.tr/ https://surucuadaylari.name.tr/ https://whattobuy.enpatika.com/ https://whichbrand.enpatika.com/ https://whichcultureforme.enpatika.com/ https://whatcompany.enpatika.com/ https://golfequipment.enpatika.com/ Seo Fiyatları iqos sigara
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al
adana escort istanbul escort izmir escort ankara escort bursa escort van escort tunceli escort puff bar elektronik sigara
https://seokoloji.gen.tr
https://yatirimsiz-bonus.com Puro Satın Al
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
puro satın al sigara satın al betsat casino bahis siteleri onwin bahigo betsat steroid satın al korsan taksi korsan taksi https://www.sohbetci.net.tr/
https://escortnova.com/